Open Close

Career stories | Financial Analyst στον τραπεζικό κλάδο

Financial και Compliance Analyst

Ο Κώστας είναι Financial και Compliance Analyst στον τραπεζικό κλάδο. Πώς όμως έφτασε σε αυτή την θέση;

Τι σπουδές έχεις κάνει;

Σπούδασα στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, συγκεκριμένα στο τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής και στη συνέχεια στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Ναυτιλιακών του τμήματος.

Ποια είναι η επαγγελματική σου πορεία;

Εργάστηκα παράλληλα με τις σπουδές μου και κατόρθωσα μέχρι και την ολοκλήρωση του μεταπτυχιακού μου να έχω τετραετή προϋπηρεσία στον τραπεζικό κλάδο ως financial και στη συνέχεια compliance analyst.

Στον πρώτο μου ρόλο επικεντρώθηκα στην αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας πελατών με εξέταση δεικτών και χρηματοοικονομικών μεγεθών ενώ στο δεύτερο λειτούργησα εντός της διεύθυνσης κανονιστικής συμμόρφωσης που αναδεικνύεται ολοένα και σημαντικότερη για τις τράπεζες καθώς ελέγχει την συμμόρφωση του ιδρύματος με τους διεθνείς κανονισμούς και την νομιμότητας των συναλλαγών και την αποφυγή ξεπλύματος χρήματος. Είναι μια καλή ευκαιρία να είναι κανείς ενημερωμένος για το πλαίσιο λειτουργίας των τραπεζών που ολοένα γίνεται και πιο αυστηρό διεθνώς καθώς έτσι αντιλαμβάνεται και την λειτουργία του διεθνούς χρηματοπιστωτικού συστήματος, πέρα από το κλασσικό πρότυπο της λιανικής τραπεζικής.

Ποιες γνώσεις πιστεύεις ότι πρέπει να διαθέτει κάποιος για να πετύχει στο επάγγελμα που κάνεις;

Καλή αντίληψη των οικονομικών εννοιών μέσω των σπουδών, αίσθηση της πραγματικής οικονομίας και εικόνα των βασικών λειτουργιών μιας τράπεζας. Επίσης πολύ καλά αγγλικά.

Για τα ναυτιλιακά απαραίτητη είναι και η κατανόηση των εμπορικών δρόμων και σχέσεων ανά τον κόσμο ενώ οι εξειδικευμένες γνώσεις εναπόκεινται στην ειδικότητα που θέλει να ακολουθήσει ο καθένας. Εκτός των διαθέσιμων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων για την ναυτιλία στην Ελλάδα, σε ΑΣΟΕΕ, ΠΑΠΕΙ και Πανεπιστήμιο Αιγαίου, υπάρχουν και κάποιες online πιστοποιήσεις όπως π.χ. του ΕΚΠΑ για εισαγωγικές γνώσεις και άλλες πιστοποιήσεις όπως αυτή του  Institute of Chartered Shipbrokers.

Σημαντικά είναι και τα επιμέρους courses ή πιστοποιήσεις που μπορούν να γίνουν σε μεγάλο βαθμό online σήμερα και μπορούν να βοηθήσουν σε αυτά που κατά διαστήματα ενδιαφέρουν τον καθένα, χωρίς να αφορούν αναγκαστικά το πτυχίο που έχει ο καθένας.

Προσωπικά χρησιμοποίησα αρκετά την πλατφόρμα Coursera η οποία διατηρεί πολύ χαμηλό κόστος σε μεγάλο αριθμό προγραμμάτων για κάποια γενικά courses όπως αυτό των Financial Markets του Yale και του Private Equity του Bocconi. Υπάρχουν πάρα πολλά για κάθε τομέα από τα καλύτερα πανεπιστήμια διεθνώς που παρέχουν επιπλέον γνώσεις και δίνουν μια θετική εικόνα στον μελλοντικό εργοδότη.

Ποια άλλα προσόντα-στοιχεία του χαρακτήρα θα ήταν χρήσιμα;

Βασικό θέμα είναι η παρακολούθηση της ευρύτερης οικονομικής προόδου και των γεγονότων που αλλάζουν την τοπική αγορά, σε όλους τους τομείς. Αυτό το ενδιαφέρον κάνει πιο ενεργό μέλος της κοινωνία τον καθένα, με ευρύτερη σκέψη.

Επίσης, επιδίωξη επαφής και συνδιαλλαγής με πιο έμπειρους ανθρώπους οι οποίοι μπορούν να μεταφέρουν ειδική γνώση ή έστω το κλίμα του κλάδου.

Τέλος, η αξιοπρεπής παρουσία και οι καλές σχέσεις με τους συναδέλφους είναι από τα σημαντικότερα πράγματα σε όλους τους εργασιακούς χώρους. Προσπάθεια λοιπόν συνεργασιών και λήψης γνώσεων, χωρίς να αφήνουμε την αίσθηση ότι γνωρίζουμε τα πάντα να κυριαρχεί.

Ποια συμβουλή θα έδινες στα παιδιά;

Πρώτα από όλα να είναι καλοί και σωστοί άνθρωποι. Έτσι όλα λειτουργούν πολλαπλασιαστικά. Να είναι επικεντρωμένα σε ένα γενικό σχέδιο για το μέλλον τους, χωρίς υπερβολές ή στερήσεις από πράγματα της ηλικίας τους. Να περνούν καλά. Να έχουν θέληση να αναπτυχθούν και να έχουν αίσθηση της προσωπικότητάς τους χωρίς να παρασύρονται από εξωτερικούς παράγοντες. Πολύ σημαντική είναι και η προσπάθεια να βλέπουν την αλήθεια όπως είναι και να μην εθελοτυφλούν σε επαγγελματικά και προσωπικά θέματα.

Σύνταξη: Ζωγραφιά Βακάλογλου, Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού | EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας | www.employ.edu.gr

Comments are closed.