Open Close

Οι νομοί με τις περισσότερες πιθανότητες εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ

Οι νομοί με τις περισσότερες πιθανότητες εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ.

Σταθερή υπερεκπροσώπηση αποφοίτων των λυκείων 4 νομών της χώρας, με την υψηλότερη να σημειώνεται  στο νομό Τρικάλων, όπου η μέση αναλογία πιθανοτήτων για εισαγωγή στην τριτοβάθμια διαμορφώνεται στο  1,40 ενώ ακολουθούν οι νομοί: Κοζάνης (1,36), Πρέβεζας (1,33) και Αργολίδος (1,23), καταγράφεται για την περίοδο 2010-11 από την έρευνα του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ.
Αντίστοιχα, παρατηρείται σταθερή υποεκπροσώπηση αποφοίτων των λυκείων 10 νομών της χώρας, με τη χαμηλότερη μέση αναλογία πιθανοτήτων να καταγράφεται στο νομό Ροδόπης (0,49) και ακολουθούν οι νομοί: Ρεθύμνου (0,60), Δυτικής Αττικής (0,62), Σάμου (0,63), Ξάνθης (0,67), Δωδεκανήσου (0,68), Χαλκιδικής (0,69), Κυκλάδων (0,71), Έβρου (0,76), Ηλείας (0,76) και Πειραιώς (0,79).
Όπως αναφέρεται στην έρευνα η αναλογία πιθανοτήτων (odds ratio) για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υπολογίζεται διαιρώντας το ποσοστό των νεοεισερχόμενων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που αποφοίτησαν από λύκειο του x νομού με το ποσοστό του πληθυσμού ηλικίας 15-24 ετών που διαμένει στον x νομό.

ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ ΑΝΑΛΟΓΙΑΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΑΝΑ ΝΟΜΟ 2001-11

ΝΟΜΟΣ

ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ

1.       ΤΡΙΚΑΛΑ

1,40

2.       ΚΟΖΑΝΗ

1,36

3.       ΠΡΕΒΕΖΑ

1,33

4.       ΑΡΓΟΛΙΔΑ

1,23

5.       ΚΑΣΤΟΡΙΑ

1,20

6.       ΚΑΡΔΙΤΣΑ

1,19

7.       ΑΡΤΑ

1,19

8.       ΔΡΑΜΑ

1,15

9.       ΑΡΚΑΔΙΑ

1,14

10.   ΛΑΡΙΣΑ

1,13

11.   ΗΜΑΘΙΑ

1,12

12.   ΛΕΥΚΑΔΑ

1,11

13.   ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ

1,10

14.   ΠΕΛΛΑ

1,09

15.   ΣΕΡΡΕΣ

1,08

16.   ΚΑΒΑΛΑ

1,07

17.   ΠΙΕΡΙΑ

1,06

18.   ΑΝ.ΑΤΤΙΚΗ

1,05

19.   ΦΛΩΡΙΝΑ

1,05

20.   ΜΕΣΗΝΝΙΑ

1,05

ΠΗΓΗ: ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ
Αναλογία πιθανοτήτων μικρότερη της μονάδας υποδεικνύει χαμηλή πιθανότητα για εισαγωγή των νέων του εκάστοτε νομού στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ή με άλλα λόγια υποεκπροσώπηση των νέων του εκάστοτε νομού στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ αναλογία πιθανοτήτων μεγαλύτερη της μονάδας υποδεικνύει μεγάλη πιθανότητα για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ή με άλλα λόγια υπερεκπροσώπηση των νέων του εκάστοτε νομού στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τιμές της αναλογίας κοντά στη μονάδα υποδεικνύουν σχεδόν ίσες πιθανότητες εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ή, με άλλα λόγια, η αναλογία του εκάστοτε νομού στο φοιτητικό σώμα θεωρείται αντιπροσωπευτική.

Πηγή

Comments are closed.