Open Close

Το χρονικό της ομηρίας των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων Π.Ε. που έχουν μεταταγεί από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Τον Ιούλιο του 2013 μαζί με την ανακοίνωση της κατάργησης των ειδικοτήτων τεχνικής εκπαίδευσης ξεκίνησε και ο Γολγοθάς των ειδικοτήτων της δευτεροβάθμιας.

Με τις επιταγές της Τρόικας, η τότε κυβέρνηση προχώρησε σε αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, μείωση των ωρών διδασκαλίας και συγχώνευση σχολείων, πράγμα που οδήγησε στο πλεόνασμα των ειδικοτήτων της δευτεροβάθμιας με αντιδιαστολή το έλλειμμα στην πρωτοβάθμια με την δημιουργία των νέων σχολείων ΕΑΕΠ.

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων Β/θμιας(ΠΕ05,ΠΕ06,ΠΕ07,ΠΕ08,ΠΕ11,ΠΕ16, ΠΕ19,ΠΕ20,) να διατίθενται κάθε χρόνο σε σχολεία της Α/θμιας εκπαίδευσης από τη δευτεροβάθμια για τις ανάγκες της υπηρεσίας χωρίς κάποιοι να εργαστούν ποτέ στην Β/θμια.

Όταν μάλιστα από το 2011 και ύστερα δεν δόθηκε καμία απόσπαση στις ειδικότητες της Β/θμιας, που ήταν κοινές με την πρωτοβάθμια (ΠΕ11,ΠΕ06,ΠΕ16),έκπληκτοι συνάδελφοι ανακάλυψαν ότι αντικατέστησαν Α/θμιους οι οποίοι αποσπάσθηκαν στους ίδιους νομούς προτίμησης με ελάχιστα μόρια σε σχέση με τα μόρια που είχαν οι ίδιοι.

Με λίγα λόγια συνάδελφοι της δευτεροβάθμιας αντικαθιστούσαν συναδέλφους στην πρωτοβάθμια και οι δεύτεροι πολύ εύκολα αποσπόταν σε περιοχές της επιλογής τους .

Εύλογο το ερώτημα : Γιατί δεν έγινε τότε η ενοποίηση των δύο βαθμίδων με αναγωγή μορίων και κοινές μεταθέσεις;

Γιατί κάποιοι προτιμούσαν τότε τον διαχωρισμό των ειδικοτήτων, με αποτέλεσμα οι ειδικότητες της δευτεροβάθμιας να εργάζονται για υπηρεσιακές ανάγκες σε σχολεία της πρωτοβάθμιας σε περιοχές πολύ μακριά από τις οικογένειες τους, χωρίς να μπορούν να προσφέρουν τις ίδιες υπηρεσίες στα σχολεία της περιοχής προτίμησης τους αν και είχαν πολύ περισσότερα μόρια από τους συναδέλφους της πρωτοβάθμιας;

Η απάντηση είναι ότι κάποιοι επαγγελματίες συνδικαλιστές ωφελούνταν τότε από έναν τέτοιο διαχωρισμό για την προσωπική τους ανέλιξη και την ικανοποίηση της εκλογικής τους πελατείας.

Σημειώνουμε ότι οι ίδιοι, ξεπερασμένοι πλέον συνδικαλιστές προσπαθούν πάλι ,με ανακοινώσεις τους ,να φέρουν σε αντιπαράθεση εκπαιδευτικούς, οδηγώντας σε κοινωνικό αυτοματισμό, που τόσο καλά ξέρουν να υπηρετούν.

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου στο esos.gr 

Comments are closed.