Open Close

Πανεπιστήμιο Ανοιχτό στην Κοινωνία. Μπορούμε.

Πανεπιστήμιο Ανοιχτό στην Κοινωνία. Μπορούμε.

Την Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2019 τιμήσαμε την 46η Επέτειο του Πολυτεχνείου. Αποδώσαμε τιμή σε όσους αγωνίστηκαν για τις ελευθερίες και τα δικαιώματα που όλοι σήμερα, χάρη στη θυσία τους, μπορούμε να απολαμβάνουμε. Αποδείξαμε ότι τα μηνύματα της εξέγερσης μάς εμπνέουν και μας καθοδηγούν, καθώς και ότι η πανεπιστημιακή κοινότητα του ΑΠΘ έχει τη θέληση, την ωριμότητα και την ικανότητα να περιφρουρήσει τις ακαδημαϊκές ελευθερίες και τους χώρους του Πανεπιστημίου, χωρίς εξωτερικές παρεμβάσεις.
Ευχαριστούμε τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας και τους πολίτες της Θεσσαλονίκης -οικογένειες, μαθητές, μικρά παιδιά- που τίμησαν την Επέτειο του Πολυτεχνείου, ειρηνικά, όπως της αρμόζει, και συμμετείχαν μαζικά στις εκδηλώσεις του Πανεπιστημίου.
Την προηγούμενη εβδομάδα, κόντρα στις φοβικές φωνές, εκφράσαμε τη βεβαιότητα ότι η σημερινή μέρα θα μας έβρισκε να συνεχίζουμε δυνατότεροι και όχι «λαβωμένοι». Το κάναμε πράξη όλοι μαζί, ενωμένοι: Καθηγητές, εργαζόμενοι και φοιτητές.
Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο έμεινε ανοιχτό, όλες οι πόρτες του έμειναν ανοιχτές κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων, αλλά και μετά το τέλος των πορειών. Σύσσωμη η πανεπιστημιακή κοινότητα έστειλε ηχηρό μήνυμα ότι η βία δεν έχει χώρο μέσα σε έναν χώρο ελεύθερης έκφρασης. Κρατήσαμε και κρατούμε ανοιχτό το Πανεπιστήμιο στην κοινωνία, κλείνοντας την πόρτα στην ανομία.
Τα συμπεράσματα της συζήτησης στην εκδήλωση που διοργανώσαμε πριν από τις πορείες στην Πολυτεχνική Σχολή με τον Σύλλογο Αποφοίτων του Αριστοτελείου και τον Σύνδεσμο Φυλακισθέντων και Εξορισθέντων Αντιστασιακών ας είναι η «μαγιά» σε μία νέα ανοιχτή συζήτηση για το Πανεπιστήμιο που ονειρευόμαστε και μας αξίζει.
Ευχαριστούμε ξεχωριστά κάθε μέλος της πανεπιστημιακής κοινότητας. Συνεχίζουμε πιο δυνατοί για ένα ισχυρό Δημόσιο Πανεπιστήμιο, που εργάζεται συνεχώς για την πρόοδο. Όλοι μαζί, μπορούμε. (edited)
Ελλείψεις εκπαιδευτικών στα Πειραματικά Σχολεία
Κατά την συζήτηση επί του αναπτυξιακού νομοσχεδίου στη Βουλή, η υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως ανέφερε πως:
«[…] μπορεί κάποιοι να ζητάνε την κατάργηση των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, εμείς όμως με τις πράξεις μας δείχνουμε ενίσχυση και στήριξη […]».
Επίσης, τόνισε πως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τα είχε παραδώσει σε μια τραγική κατάσταση, αλλά η νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘ:
«[…] επαναφέρει σταδιακά την κανονικότητα στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, μέχρι να φέρει συνολική ρύθμιση για την ενίσχυσή τους […]» .
Η στήριξη της κυβέρνησης στο θεσμό των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων εκφράστηκε και κατά την πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, τόσο από την πολιτική ηγεσία, όσο και από το νέο πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) κ. Ιωάννη Αντωνίου. Ωστόσο, δύο μήνες μετά το πρώτο κουδούνι και παρά την ολοκλήρωση των τριών φάσεων προσλήψεων εκπαιδευτικών, καταγράφονται διδακτικά κενά και ελλείψεις που δυσχεραίνουν την απρόσκοπτη λειτουργία των εν λόγω σχολείων.
Μαθητές και γονείς του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών «Γεννάδειο» και του Πειραματικού Λυκείου του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών , με επιστολές που απέστειλαν προς την υπουργό Παιδείας, εκφράζουν τις έντονες ανησυχίες τους και ζητούν να καλυφθούν άμεσα τα εκπαιδευτικά κενά. Κενά που καταγράφονται ακόμα και σε βασικά μαθήματα της Β’ και Γ’ Λυκείου.
Αν και η κυβέρνηση δίνει διαρκώς υποσχέσεις στήριξης των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, το υπουργείο Παιδείας δεν έχει μεριμνήσει για την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία τους. Αν και η υπουργός Παιδείας έχει υποσχεθεί την αναβάθμιση του θεσμικού τους πλαισίου, η ύπαρξη διδακτικών κενών στα μέσα Νοεμβρίου, ακυρώνει την όποια δέσμευση και διαταράσσει την εκπαιδευτική καθημερινότητα των μαθητών και των μαθητριών.
Επιπρόσθετα, μια σειρά από δημοσιεύματα αναφέρουν πως τα μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής Πρότυπων & Πειραματικών Σχολείων (ΕΕΠΠΣ) υπέβαλαν την παραίτησή τους λόγω των χειρισμών του ΥΠΑΙΘ, το οποίο επέλεξε να μην συνεργαστεί με την ΕΕΠΠΣ, η οποία αποτελεί θεσμοθετημένο όργανο του υπουργείου για τη βέλτιστη λειτουργία των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων .
Σύμφωνα με τα παραπάνω, ερωτάται η αρμόδια υπουργός:
1. Πότε προγραμματίζεται να καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία;
2. Πως εννοείται η ενίσχυση και αναβάθμιση των πρότυπων και πειραματικών σχολείων; Με ποιους τρόπους και προς ποια κατεύθυνση σχεδιάζεται να υλοποιηθούν οι δεσμεύσεις και πως συνάδει η αναβάθμιση και η ενίσχυση με τις σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό;
3. Η παραίτηση των μελών της ΕΕΠΠΣ θα γίνει αποδεκτή; Θα οριστούν νέα μέλη ή Επιτροπή θα παραμείνει ανενεργή, με όποιες συνέπειες για την εύρυθμη λειτουργία των πρότυπων και πειραματικών σχολείων; (edited)

Comments are closed.