Open Close

Μαθησιακές Δυσκολίες: Πρακτικές Υποστήριξης & Στρατηγικές Μάθησης

Διήμερο Επιμορφωτικό Σεμινάριο

  • 30 – 31 Ιανουαρίου | ΑΘΗΝΑ
  • 19 – 20 Μαρτίου | ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
  • 9 – 10 Απριλίου | ΙΩΑΝΝΙΝΑ 

Ο τομέας Δια Βίου Εκπαίδευσης και το ΚΔΒΜ της Employ, ως πιστοποιημένο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης και αδειοδοτημένος πάροχος Δια Βίου Μάθησης από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) του Υπουργείου Παιδείας (Α.Π.7459/2014), υλοποιεί το επιμορφωτικό πρόγραμμα «ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ: Πρακτικές Υποστήριξης & Στρατηγικές Μάθησης» προκειμένου να ενημερώσει και να καταρτίσει τους συμμετέχοντες στο συγκεκριμένο θεματικό πεδίο της Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης.

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες αποτελούν ένα από τα συχνότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά σχολικής ηλικίας και το οποίο απασχολεί έντονα γονείς και εκπαιδευτικούς. Μεγάλος αριθμός μαθητών αποτυγχάνουν καθημερινά, γιατί στερούνται έγκαιρης ανίχνευσης και διάγνωσης των Μαθησιακών τους Δυσκολιών ή αποτελεσματικής εκπαιδευτικής στήριξης. Οι μαθητές αυτοί απογοητεύονται, περιθωριοποιούνται και  συχνά τα παρατούν. Από την άλλη πλευρά, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί αγχωμένοι, απογοητευμένοι και συχνά σε σύγχυση, προσπαθούν να βρουν λύσεις, αναζητούν τρόπους υποστήριξης, χωρίς κάποιο θεσμικό υποστηρικτικό πλαίσιο και χωρίς εξειδικευμένη σχετική επιμόρφωση.

Τα δεδομένα της σύγχρονης επιστημονικής έρευνας για τις  Μαθησιακές Δυσκολίες, απομακρύνουν τις αντιλήψεις που ενοχοποιούν τους μαθητές για «τεμπελιά», «αδιαφορία» ή «ανωριμότητα» και δίνουν έμφαση στην εκπαιδευτική αντιμετώπιση. Αν και οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι ενδογενείς και δεν προκαλούνται από το περιβάλλον, μπορούν να επιδεινωθούν ή να μειωθούν ανάλογα με συγκεκριμένους παράγοντες του περιβάλλοντος.

Η επιμόρφωση θα έχει βιωματικό χαρακτήρα. Θα γίνει παρουσίαση και μελέτη πραγματικών περιπτώσεων. Οι συμμετέχοντες  θα καταθέσουν  τις απόψεις και τις εμπειρίες τους, ώστε να υπάρξει θετική αλληλεπίδραση μεταξύ των διαφορετικών οπτικών και να αναπτυχθεί ένας ζωντανός προβληματισμός για τις Μαθησιακές Δυσκολίες.

Το σεμινάριο απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς του γενικού σχολείου όλων των βαθμίδων που αναζητούν λειτουργικούς τρόπους και στρατηγικές για την πιο κατάλληλη αντιμετώπιση των μαθητών τους με μαθησιακές δυσκολίες.  Αφορά, επίσης, γονείς,  φοιτητές  παιδαγωγικών τμημάτων, καθώς και φοιτητές που μετεκπαιδεύονται σε αυτό το θεματικό πεδίο.  Παράλληλα, απευθύνεται σε κάθε ενδιαφερόμενο που επιθυμεί να αποκτήσει πρακτικές γνώσεις στη διαχείριση πραγματικών περιστατικών Μαθησιακών Δυσκολιών.

Comments are closed.