Open Close

Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Επαγγελματικού Λυκείου – Ειδικές Πανελλαδικές εξετάσεις

1)   Πρέπει να θεσμοθετηθεί ο τρόπος διεξαγωγής των μαθητών του ΕΠΑ.Λ για τα παιδιά που ενδιαφέρονται να περάσουν σε ΑΕΙ-Β’ Ομάδα ή ισχύει ο το άρθρο  13 του Νόμου 4186 (ΦΕΚ 193/17.09.2013) που αναφέρει ότι:

Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Επαγγελματικού Λυκείου Ειδικές Πανελλαδικές εξετάσεις:  
·        Εισαγωγή σε σχολές και τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων των· Α.Τ.Ε.Ι., σε αντίστοιχες ή συναφείς ειδικότητες του πτυχίου τους και σε ειδικό ποσοστό θέσεων (θα καθοριστούν με Υ.Α.).  
·        Οι υποψήφιοι εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα της Γ’ τάξης ΕΠΑ.Λ., δύο· μαθήματα γενικής παιδείας (με συντελεστή βαρύτητας 1,5) και δύο μαθήματα ειδικότητας ((με συντελεστή βαρύτητας 3,5) (θα καθοριστούν με Υ.Α.).  Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση διεξάγονται, μετά την· απόλυση του μαθητή από το ΕΠΑ.Λ. σε πανελλαδικό επίπεδο, σε θέματα από την εξεταστέα ύλη της Γ τάξης, που προκύπτουν από: α) κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50% από κεντρική επιτροπή εξετάσεων.
Συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου:  Επίσης οι απόφοιτοι του δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών έχουν δικαίωμα· συμμετοχής σε πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και στα Τ.Ε.Ι. με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις, που ισχύουν για τους αποφοίτους του Γενικού Λυκείου.
Το τελευταίο σημαίνει ότι ακολουθείται το ίδιο ωρολόγιο πρόγραμμα και το ίδιο ΠΣ με του γενικού λυκείου; Δεν πρέπει αυτά να διευκρινηστούν; Είναι κάτι που αφορά λίγους μεν μαθητές αλλά είναι δικαίωμά τους να ξέρουν έγκαιρα τι επιλογές έχουν προκειμένου να προγραμματίσουν το μέλλον τους, όπως ακριβώς συμβαίνει με τους συμμαθητές τους των ΓΕΛ.
2)    Οι υποψήφιοι για τα ΑΤΕΙ ή ΑΕΙ μαθητές των ΕΠΑΛ, δεν δικαιούνται επαναληπτικές εξετάσεις στις Πανελλήνιες για κανένα λόγο εν αντιθέσει με τους συμμαθητές τους των ΓΕΛ! Αν ισχύει κάτι τέτοιο πρέπει  να διορθωθεί άμεσα διότι αυτή η ανισοτιμία βγάζει μάτια!
3)   Τέλος πρέπει το υπουργείο να παρέμβει διότι το Myschool, παρουσιάζει πλήθος προβλημάτων, παραλήψεων και δυσλειτουργιών ιδίως για τα ΕΠΑ.Λ. . Στην Διαχείριση των Τμημάτων του Τομέα σπουδών Επιλογής στην Γ’ τάξη και Υποστήριξης  στην Β ‘ τάξη δεν υπάρχουν, τ’ αντίστοιχα μαθήματα!

πηγή:dictyo.gr

Comments are closed.