Open Close

Οι προτάσεις ΟΙΕΛΕ για το νομοσχέδιο του Υπ. Παιδείας και για τις αργίες στα φροντιστήρια

Η επίσημη θέση της ΟΙΕΛΕ για το νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας

Τι προτείνεται για τις αργίες στα φροντιστήρια

Το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ την Τετάρτη, 24/6 και έλαβε ομόφωνα τις ακόλουθες αποφάσεις:

Η επίσημη θέση του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ για τη διαβούλευση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Παιδείας

Κεντρικό αίτημα της ομοσπονδίας προς τη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ήταν η αποκατάσταση της συνταγματικής νομιμότητας στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, ώστε να διασφαλίζονται η ποιότητα των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, η νομιμότητα της έκδοσης των τίτλων σπουδών, δίκαιες και αξιοπρεπείς συνθήκες αμοιβής και εργασίας του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Οι προβλέψεις του νομοσχεδίου για θεσμικά ζητήματα και για τις εργασιακές σχέσεις στα ιδιωτικά σχολεία, στα κέντρα ξένων γλωσσών και στα φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε γενικές γραμμές κινούνται σε θετική κατεύθυνση.

Πρέπει να σημειωθεί ότι ειδικά για τα φροντιστήρια δευτεροβάθμιας και τα κέντρα ξένων γλωσσών πρόκειται για τις πρώτες ουσιαστικές νομοθετικές παρεμβάσεις εδώ και δεκαετίες σε ένα χώρο που απασχολεί περίπου 70.000 εκπαιδευτικούς. Θεωρούμε, ωστόσο, ότι υπάρχουν συγκεκριμένες προβλέψεις, ή απουσία ρυθμίσεων στο νομοσχέδιο που θα δυσχεράνουν την αποκατάσταση της νομιμότητας και δίνουν τη δυνατότητα στους επιχειρηματίες του χώρου της ιδιωτικής εκπαίδευσης να συνεχίσουν να λειτουργούν υπό συνθήκες ασυδοσίας.

Γι’ αυτούς τους λόγους το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ θεωρεί ότι θα πρέπει στο σχέδιο νόμου να συμπεριληφθούν τα ακόλουθα:

1. Η επανασύσταση της Διεύθυνσης Ιδιωτικής Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, για την οποία άλλωστε είχε δεσμευτεί η παρούσα πολιτική ηγεσία. Η λειτουργία της Διεύθυνσης είναι απαραίτητη, ώστε να υπάρχει συνολική εποπτεία του χώρου της ιδιωτικής εκπαίδευσης και να ελέγχεται η εφαρμογή της νομοθεσίας. Η σημερινή χαοτική κατάσταση που επικρατεί λόγω της διασποράς των αρμοδιοτήτων της εν λόγω Δ/νσης που καταργήθηκε από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας  προκειμένου να αρθεί η εποπτεία του κράτους και να συνεχισθεί το όργιο της ανομίας στην ιδιωτική εκπαίδευση πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα. Χωρίς μια κεντρική υπηρεσία που θα ελέγχει το χώρο με τη στενή συνεργασία της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. οι προσπάθειες για αποκατάσταση της νομιμότητας θα καταστούν εξαιρετικά δυσχερείς.

2. Η διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και της νομιμότητας της έκδοσης των τίτλων στα ιδιωτικά σχολεία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το Διευθυντή της ιδιωτικής σχολικής μονάδας. Ο Διευθυντής υπογράφει τους τίτλους και τις ενδοσχολικές διαδικασίες και εποπτεύει το εκπαιδευτικό προσωπικό. Με το καθεστώς που ισχύει μέχρι σήμερα οι διευθυντές είτε είναι οι ίδιοι οι σχολάρχες, είτε άνθρωποι του εργοδότη, είτε (σε αρκετές περιπτώσεις) άπειροι, πρωτοδιόριστοι εκπαιδευτικοί που υπογράφουν κάθε έγγραφο που θα τους χορηγήσει ο εργοδότης με αποτέλεσμα να οξύνονται τα περιστατικά ανομίας. Είναι, επομένως, αναγκαίο η επιλογή των διευθυντών των ιδιωτικών σχολικών μονάδων να γίνεται με αντικειμενικά κριτήρια, ώστε να διασφαλίζεται η νομιμότητα της έκδοσης των τίτλων και η ποιότητα των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών..

3. Με το υπό κατάθεση νομοσχέδιο καταργείται η αξιολόγηση που προέβλεπε το υπ. αριθμ. 152/2013 Προεδρικό Διάταγμα και η οποία, με βάση την εκτίμηση της Ομοσπονδίας, ήταν αντιεπιστημονική και είχε τιμωρητικό χαρακτήρα. Πέρα όμως από την αξιολόγηση αυτή, σε πολλά ιδιωτικά σχολεία εφαρμόζονται εσωτερικές διαδικασίες αξιολόγησης που δεν έχουν ουδεμία πιστοποίηση και επιστημονική εγκυρότητα, δεν ελέγχονται από κανένα αρμόδιο εποπτικό θεσμό της πολιτείας, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούνται έντεχνα ως μηχανισμός εκδίωξης «ανεπιθύμητων» εκπαιδευτικών. Θεωρούμε απαραίτητο να διευκρινιστεί στο νομοσχέδιο ότι στα ιδιωτικά σχολεία δεν μπορεί να εφαρμόζεται καμιά «εσωτερική» και κατ’ ουσίαν παράνομη και εκδικητική αξιολογική διαδικασία από τον ιδιοκτήτη, ή άνθρωπο του ιδιοκτήτη.

4. Σχετικά με τα ξένα σχολεία θα πρέπει να υπάρξουν δύο προβλέψεις: Α. Έλεγχος των κτηριακών εγκαταστάσεων, της ασφαλιστικής και της φορολογικής ενημερότητας των ξένων σχολείων, όπως ακριβώς ισχύει και για τα υπόλοιπα ιδιωτικά σχολεία. Β. Διαχωρισμός των αμιγώς ξένων σχολείων (Α. που ακολουθούν κατά κύριο λόγο ξένο πρόγραμμα, Β. έχουν έδρα στο εξωτερικό) από τα σχολεία που ακολουθούν το επίσημο ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας. Τα δεύτερα πρέπει να συγκαταλέγονται στα ελληνικά ιδιωτικά σχολεία και να υπόκεινται ακριβώς στο ίδιο νομοθετικό καθεστώς. Εξυπακούεται ότι και τα αμιγώς ξένα σχολεία πρέπει να τελούν υπό την εποπτεία του υπουργείου Παιδείας.

5. Τις τελευταίες ημέρες έχει ξεκινήσει πογκρόμ  απολύσεων ιδιωτικών εκπαιδευτικών από διάφορα ιδιωτικά σχολεία (Ελληνογερμανική, Λακωνική, Ζηρίδη) κυρίως συνδικαλιστών, ή εκπαιδευτικών με μεγάλη προϋπηρεσία. Επειδή μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου στη Βουλή θα ενταθούν οι εκδικητικές και στοχευμένες απολύσεις, θεωρούμε ότι πρέπει στο νομοσχέδιο να υπάρχει πρόβλεψη για έλεγχο των φετινών καταγγελιών σύμβασης. Επιπροσθέτως, ζητούμε να ληφθούν όλα τα μέτρα που προβλέπει η νομοθεσία προκειμένου να επιστρέψουν στα σχολεία τους όσοι εκπαιδευτικοί απολύθηκαν κι έχουν δικαιωθεί είτε με αποφάσεις δικαστικές, είτε διοικητικές και οι σχολάρχες παρανόμως αρνούνται να τους τοποθετήσουν στις θέσεις τους.

Διαβάστε περισσότερα στο xenesglosses.eu

Comments are closed.