Open Close

Πώς να κρίνω έναν υποψήφιο διευθυντή, για συνεργασία ή επικοινωνία, που δεν τον ξέρω καθόλου;

Πολλοί υποψήφιοι διευθυντές  έχουν συμπεριλάβει στις δηλώσεις προτίμησής τους σχολικές μονάδες που δεν έχουν υπηρετήσει και οι εκπαιδευτικοί δεν τους γνωρίζουν.

Το κριτήριο « συμβολής στο εκπαιδευτικό έργο – προσωπικότητας – γενικής συγκρότησης» είναι αυτό που ο Σ.Δ θα αποφασίσει για τους υποψήφιους διευθυντές. Η  μερική περιγραφή του κριτηρίου , όπως αναφέρεται  παρακάτω, περιέχει χαρακτηριστικά που για έναν «άγνωστο» υποψήφιο  δύσκολα μπορεί να διερευνήσει το σώμα των εκλογέων, διότι δε μπορεί να έχει άποψη , σε σχέση με αυτά,  για ένα συνάδελφο που δεν τον γνωρίζει. Για παράδειγμα τι να διαπιστώσει ένας εκπαιδευτικός για την ικανότητα συνεργασίας ενός υποψήφιου Διευθυντή που δεν τον έχει δει ποτέ; Τι να διαπιστώσει και για την ικανότητα επικοινωνίας;
Είναι ένα μεγάλο πρόβλημα λοιπόν και δε βοηθά καθόλου τους υποψήφιους που δεν τους γνωρίζει το εκλογικό σώμα των εκπαιδευτικών αλλά και τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που πρέπει να τον κρίνουν.
Το πρόβλημα αυτό δημιουργήθηκε από την αντιγραφή φράσεων, προτάσεων από την παρ.4 του άρθρου 13 του Ν. 3848/2010 σε ένα πλαίσιο επιλογής εντελώς διαφορετικό, τουλάχιστον για το 3ο κριτήριο, για το οποίο αποφασίζει ο Σ.Δ
Παρακάτω βλέπουμε τις μικρές παραλλαγές ή και τις ίδιες διατυπώσεις που υπάρχουν στην περιγραφή των ίδιων κριτηρίων μεταξύ της πρόσφατης εγκυκλίου αλλά και του  Άρθρου 13 παρ.4 του Ν. 3848/2010 που αφορούσε, εκτός των άλλων, και την επιλογή στελεχών.
Εγκύκλιος Φ.361.22/ 27 /80025  /E3   Μαρούσι,   19 – 5 – 2015
«Διευκρινίσεις σχετικά με την επιλογή υποψηφίων Διευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»
Κριτήριο συμβολής στο εκπαιδευτικό έργο – προσωπικότητας – γενικής συγκρότησης 
Μέσω της μυστικής ψηφοφορίας εκτιμώνται στοιχεία της προσωπικότητας που έχουν αναδειχθεί στην καθημερινότητα της σχολικής ζωής, όπως η προσωπικότητα, το ήθος, η εντιμότητα, το αίσθημα δικαιοσύνης, η δημοκρατική συμπεριφορά, η επαγγελματική ανάπτυξη και συνέπεια, καθώς και οι ικανότητες του υποψηφίου. Στις ικανότητες του υποψηφίου περιλαμβάνονται ενδεικτικώς: η ικανότητα επικοινωνίας και συνεργασίας, η ικανότητα ανάπτυξης πρωτοβουλιών και επίλυσης προβλημάτων ιδίως διδακτικών, διοικητικών, οργανωτικών και λειτουργικών, καθώς και η ικανότητα δημιουργίας κατάλληλου παιδαγωγικού περιβάλλοντος έμπνευσης των εκπαιδευτικών κατά την άσκηση των καθηκόντων τους…..
Ν. 3848/2010   
  1. Προσωπικότητα – γενική συγκρότηση: 15 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο. Το κριτήριο αυτό αξιολογείται με προσωπική συνέντευξη των υποψηφίων ενώπιον του κατά το άρθρο 16 συμβουλίου επιλογής, μέσω της οποίας εκτιμώνται η προσωπικότητα, η επαγγελματική ανάπτυξη και οι ικανότητες του υποψηφίου, όπως η αντιληπτική ικανότητα, η ικανότητα επικοινωνίας, η ικανότητα συνεργασίας, η ικανότητα ανάπτυξης πρωτοβουλιών και επίλυσης προβλημάτων ιδίως διδακτικών, διοικητικών, οργανωτικών και λειτουργικών, ηικανότητα να δημιουργεί κατάλληλο παιδαγωγικό περιβάλλον και να εμπνέει τους εκπαιδευτικούς στην άσκηση των καθηκόντων τους.
Θα ήταν χρήσιμο μετά τις ψηφοφορίες των Σ.Δ  να γινόταν γνωστό το ποσοστό «αγνώστων» υποψηφίων που εξασφάλισαν τη βάση του 20%.

Παντέρας Νίκος

[ Συνέχεια του άρθρου στο: ΔΙΚΤΥΟ ΑΝΑΝΕΩΣΗΣ ]

Comments are closed.