Open Close

Μεταρρύθμιση στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία. Τι λένε Δντες πρότυπων και πειραματικών

Τι θα ισχύσει για τα πρότυπα και τι για τα πειραματικά – Τι λέει ο διευθυντής του γυμνασίου της Ευαγγελικής Σχολής για τις αιτιάσεις περί «ελιτισμού» – Τι δηλώνουν οι διευθυντές της Ιωννιδείου και της Ζωσιμαίας Σχολής

Αριστεία δύο ταχυτήτων ξεκινά από φέτος το υπουργείο Παιδείας βαζοντας τέλος στον καθώς υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ των Πειραματικών και των Πρότυπων  σχολείων, βάζοντας τέλος στην ουσία σε ένα σύστημα 60 σχολείων σε όλη τη χώρα.

Πρότυπα και Πειραματικά έως σήμερα αποτελούσαν ένα αδιάρρηκτο  δίκτυο σχολείων από την Αθήνα έως την Μυτιλήνη και από την Κρήτη ως τα Ιωάννινα και τη Θεσσαλονίκη τα οποία είχαν ως στόχο να προάγουν την αριστεία και την αναβάθμιση του παιδαγωγικού έργου ενώ αποτελούν και πολιτιστικό κόμβο κυρίως στην περιφέρεια.Δεν είναι τυχαίο οτι οι διευθυντές των σχολείων της περιφέρειας εκφράζουν την ευχή οτι λόγω των υψηλών απαιτήσεων των σχολείων θα προσέλθουν στην κλήρωση  καλοί μαθητές.

Σύμφωνα με τις νέες ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας  η εισαγωγή στα 55 πειραματικά σχολεία σε όλη τη χώρα θα γίνεται με κλήρωση   ενώ  πέντε πρότυπα σχολεία (Ιωνίδειος, Βαρβάκειος, Ανάβρυτα, Ζωσιμαία, Ευαγγελική Σχολή) γίνεται διαβούλευση για το αν θα συνεχισθούν οι εξετάσεις εισαγωγής. Οπως επισημαίνεται ωστόσο από εκπροσώπους των  σχολείων συζητούν για το τι θα πράξουν με τους συλλόγους Γονέων και Αποφοίτων  καθώς δεν έχουν λάβει επίσημη εγκύκλιο από το υπουργείο Παιδείας ενώ το μόνο βέβαιο είναι οτι δεν  έχει εγκριθεί το ειδικό κονδύλι για εξετάσεις, οπότε προκύπτει και πρακτικό πρόβλημα σε αυτούς που θα ήθελαν να προχωρήσουν με εξετάσεις.

Ενα νέο στοιχείο όπως αποδωδικοποιήθηκε με τις ανακοινώσεις του υπουργού Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά και του αναπληρωτή υπουργού Τάσου Κουράκη  είναι οτι οι μαθητές που θα εισαχθούν στο δημοτικό δεν πρόκειται να ξαναδώσουν εξετάσεις για το γυμνάσιο καθώς ο μαθητής που μπαίνει από το δημοτικό αποφοιτά από το σχολείο, χωρίς καμία ενδιάμεση εξέταση, όπως ήταν μέχρι σήμερα.

«Τυχεροί» αισθάνονται και οι μαθητές της τρίτης γυμνασίου των Πρότυπων σχολείων οι οποίοι εξασφάλισαν ήδη μία θέση στο λύκειο χωρίς εξέταση, καθώς  το νόημα της μεταρρύθμισης, όπως την ανέλυσε ο κ. Μπαλτάς είναι η κατάργηση της αριστείας.Στον αντίποδα «ξεκρέμαστοι» αισθάνονται όλοι όσοι μελετούσαν καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς για να δώσουν εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα πρότυπα -πειραματικά καθώς θα αναγκαστούν να περιοριστούν στο αποτέλεσμα της κλήρωσης και όχι στο αποτέλεσμα της προετοιμασίας τους.

Το σπάσιμο του δικτύου των πειραματικών-πρότυπων σχολείων  έχει δημιουργήσει στην εκπαιδευτική κοινότητα το ερώτημα αν χρειαζόμαστε τα πρότυπα σχολεία και ποιος είναι ο λόγος ύπαρξής τους. Ο διευθυντής του Πειραματικού Σχολείου Ηρακλείου Κρήτης Ευάγγελος Σπηλιωτάκης  υπογραμμίζει τον ρόλο του σχολείου ως κέντρου σεμιναρίων και διδακτικής για τους φοιτητές του Πανεπιστημίου της Κρήτης από την Ιατρική έως τη Φυσική και τη Χημεία. Ο κ. Σπηλιωτάκης αναφέρεται με γλαφυρά λόγια στον ρόλο του σχολείου στην τοπική κοινωνία του Ηρακλείου  με ανοιχτά σεμινάρια, εκφράζοντας την ελπίδα το σχολείο να μη χάσει το κύρος του. «Εχουμε φήμη απαιτητικού σχολείου» λέει χαρακτηριστικά ο διευθυντής επισημαίνοντας οτι θεωρεί οτι ακόμα και με την κλήρωση «δεν θα κάνει τον κόπο κάποιος μαθητής να διανύσει πέντε χιλιόμετρα για να πάει σε ένα σχολείο που δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του ακόμα και αν κληρωθεί».

Οπως επισημαίνει μιλώντας στο protothema.gr ο Ν. Λινάρδος, διευθυντής του γυμνασίου της Ευαγγελικής Σχολής: «Η σύνθεση του μαθητικού δυναμικού των πρότυπων σχολείων δεν επιβεβαιώνει τις περί «ελιτισμού» αιτιάσεις, αλλά αντιθέτως παρέχει επαρκείς ενδείξεις κοινωνικής κινητικότητας. Οι υποψήφιοι προσέρχονται στις εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα Πειραματικά Γυμνάσια και Λύκεια, για να διεκδικήσουν την ένταξή τους σε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον ευγενούς άμιλλας, με όπλα τις δεξιότητες, την ευφυία και την επιμέλειά τους, και όχι το εισόδημα των οικογενειών τους. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον οικοδομείται με την πάροδο του χρόνου μία παράδοση εκπαιδευτικής  αριστείας, η οποία δεν ωφελεί μόνο τους ίδιους τους διδασκομένους, αλλά συντελεί γενικότερα στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος».

Ο κ. Λινάρδος υπογραμμίζει οτι στην Ευαγγελική Σχολή δεν έχουν αποφασίσει αν θα κάνουν εξετάσεις ή κλήρωση για την ερχόμενη σχολική χρονιά ενώ υπογραμμίζει οτι αν επιλεγούν οι εξετάσεις πιθανότατα να  μειωθούν από τρία σε δύο τα εξεταζόμενα μαθήματα και να παραμείνει η γλώσσα και τα μαθηματικά, βγάζοντας τη φυσική.

Οπως λέει μιλώντας στο protothema.gr ο διευθυντής της Ιωνιδείου Σχολής Μιχάλης Ανθης δεν  έχει αποφασιστεί ακόμα εάν θα δώσουν οι νέοι μαθητές εξετάσεις, ωστόσο όπως έχει διαπιστώσει ο ίδιος το επίπεδο των μαθητών του σχολείου είναι υψηλό και υπάρχει  ανταγωνισμός  μεταξύ τους, καθώς ο κάθε μαθητής θέλει να παρουσιάσει ό,τι καλύτερο μπορεί, αλλά όχι έντονος. «Οταν ζητάμε 88 μαθητές και έχουμε 200 αιτήσεις σημαίνει οτι πάμε καλά» λέει με νόημα ο διευθυντής της Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων Βασίλης Κρανάς. Ο καθηγητής υπογραμμίζει οτι το σχολείο είναι «ανοιχτό» στην πόλη των Ιωαννίνων με ημερίδες και σεμινάρια που πραγματοποιούνται σε αυτό ενώ οι μαθητές του σχολείου  μετέχουν σε προγράμματα ανταλλαγής με σχολεία του εξωτερικού. Τι θα γίνει με τους εκπαιδευτικούς

Διαβάστε περισσότερα: http://xenesglosses.eu/

[ Συνέχεια του άρθρου στο: ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ]

Comments are closed.