Open Close

Μελέτη για την ένταξη μαθητών που προέρχονται από οικογένειες μεταναστών

Το Δίκτυο ΕΥΡΥΔΙΚΗ, το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Πληροφόρησης για την οργάνωση και λειτουργία των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του για την εκπόνηση και δημοσίευση μελετών και εκθέσεων σχετικών με όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, δημοσίευσε την πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη ‘Integrating Students from Migrant Backgrounds into Schools in Europe: National Policies and Measures’. (δείτε εδώ αναλυτικά)

Η συγκεκριμένη μελέτη διερευνά πολιτικές που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικές αρχές για την προώθηση της ένταξης στα σχολεία των μαθητών που προέρχονται από οικογένειες μεταναστών και παρουσιάζει μια συγκριτική καταγραφή των εθνικών πολιτικών και παρεμβάσεων οι οποίες αποσκοπούν στην υποστήριξη των γλωσσικών, μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών αναγκών τους. Επίσης, προσφέρει βαθύτερη ανάλυση των πολιτικών οι οποίες μπορούν να ενισχύσουν τις σχολικές μονάδες στην υποδοχή μαθητών με διαφορετικό γλωσσικό και πολιτισμικό υπόβαθρο μεριμνώντας για την κοινωνική και συναισθηματική τους ευημερία, ώστε να δημιουργήσουν τις βέλτιστες συνθήκες για τη μάθηση και την ανάπτυξή τους. Τέλος, εστιάζει σε νομοθεσία και κανονισμούς που καλύπτουν την πρωτοβάθμια, γενική υποχρεωτική και ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και την αρχική επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.

Για εκπαιδευτικούς, ειδικούς και κάθε ενδιαφερόμενο για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και για την υποστήριξη πληθυσμών με προσφυγική μεταναστευτική βιογραφία, αποτελεί ένα πολύτιμο επιμορφωτικό υλικό και επικαιροποιημένη πηγή γνώσης καθώς έχει έτος αναφοράς την περίοδο 2017-2018.

Comments are closed.