Open Close

10 Σημαντικά Σημεία για το νέο τρόπο διορισμού των εκπαιδευτικών

Στις 7 Ιανουαρίου, κατατέθηκε από τον υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου, προς ψήφιση, στη Βουλή, το Σχέδιο Νόμου για το νέο Σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Έπειτα, από τις τοποθετήσεις των σχετικών φορέων, η τροπολογία αναμένεται να ψηφιστεί την ερχόμενη Δευτέρα στην Ολομέλεια της Βουλής.Το σχέδιο νόμου κεντρίζει το ενδιαφέρον χιλιάδων πτυχιούχων και αποφοίτων καθώς για πρώτη φορά από το 2008 όπου έγινε ο τελευταίος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ ξαναμπαίνει στο «τραπέζι» η συζήτηση για μεγάλο αριθμό μόνιμων διορισμών στη δημόσια εκπαίδευση όπου σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις αναμένεται να αφορά περί τις 15.000 άτομα.

Επιχειρώντας μια σύντομη αποδελτίωση, παραθέτουμε ακολούθως ορισμένα σημαντικά σημεία τα οποία πρέπει να γνωρίζει ο κάθε ενδιαφερόμενος.
1. Οι διατάξεις της συγκεκριμένης τροπολογίας αφορούν το σύστημα διορισμού των μόνιμων εκπαιδευτικών, του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της Α’θμιας και Β’θμιας Εκπαίδευσης αλλά τη πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών.

2. Το σύστημα αυτό θα εφαρμόζεται από εδώ και πέρα για διορισμούς ή προσλήψεις εκπαιδευτικών και θα αφορά στην κατάρτιση πινάκων. Το Α.Σ.Ε.Π. θα προκηρύσσει και διενεργεί κάθε δύο (2) έτη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, των υποψηφίων για την πλήρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., καθώς και για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

3. Σημαντική η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια. Πρόσθετο προσόν πλήρωσης των κενών θέσεων εκπαιδευτικών και Ε.Ε.Π. αποτελεί η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, η οποία πιστοποιείται είτε πριν από το διορισμό, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις, είτε μετά το διορισμό, μέσω επιτυχούς παρακολούθησης ειδικών επιμορφωτικών προγραμμάτων.

4. Οι υποψήφιοι για διορισμό ή πρόσληψη κατατάσσονται κατά κλάδο και ειδικότητα στους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης, οι οποίοι ισχύουν για τα δύο (2) διδακτικά έτη που έπονται της δημοσίευσής τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι πίνακες είναι οι ακόλουθοι:
α) Πίνακας Α΄ (Εκπαιδευτικών Γενικής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης).
β) Πίνακας Β΄ (Εκπαιδευτικών Γενικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης).
γ) Πίνακας Γ΄ (Εκπαιδευτικών κοινών κλάδων της Γενικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης).
δ) Πίνακας Δ΄ (Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης – Ε.Α.Ε.), που αναλύεται περαιτέρω σε:
• Πίνακα Δ1΄ (Εκπαιδευτικών Ε.Α.Ε. Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης),
• Πίνακα Δ2΄ (Εκπαιδευτικών Ε.Α.Ε. Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης),
• Πίνακα Δ3΄ (Εκπαιδευτικών κοινών κλάδων Ε.Α.Ε.).
ε) Πίνακας Ε΄ (Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.) που αναλύεται περαιτέρω σε:
• Πίνακα Ε1΄ Ε.Ε.Π. (Εδώ, για παράδειγμα, θα κατατάσσονται πτυχιούχοι ΠΕ22 Επαγγελματικών Συμβούλων ή ΠΕ23 Ψυχολόγων).
• Πίνακα Ε2΄ Ε.Β.Π. (πτυχίο – δίπλωμα ΙΕΚ ή Πτυχίο – δίπλωμα «Τάξης Μαθητείας» ΕΠΑ.Λ. ή Πτυχίο -δίπλωμα ΕΠΑΛ ή Πτυχίο -δίπλωμα Τεχνικού Επαγγελματικού Εκπαιδευτηρίου Β’ κύκλου σπουδών ή Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου ή Τεχνικού Επαγγελματικού Λυκείου ή άλλος ισότιμος τίτλος σχολικής μονάδας της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αντίστοιχης ειδικότητας Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων-Παιδοκόμων κ.λπ.)

Στους Πίνακες Γ΄ και Δ3΄ κατατάσσονται οι υποψήφιοι για διορισμό ή πρόσληψη των κλάδων ΠΕ05 (Γαλλικής), ΠΕ06 (Αγγλικής), ΠΕ07 (Γερμανικής), ΠΕ08 (Καλλιτεχνικών), ΠΕ11(Φυσικής Αγωγής), ΠΕ79.01 (Μουσικής Επιστήμης), ΠΕ86 (Φυσικού περιβάλλοντος) και ΠΕ91 (Πληροφορικής).
Η κατάταξη των υποψήφιων Νηπιαγωγών και Δασκάλων Ε.Α.Ε. πραγματοποιείται στον Πίνακα Δ1’ ως εξής:
α) Η κατάταξη των υποψήφιων Νηπιαγωγών Ε.Α.Ε. πραγματοποιείται ενιαία για τους υποψηφίους των κλάδων: αα) ΠΕ61 και ββ) ΠΕ60 που κατέχουν τα προβλεπόμενα στην περίπτωση β΄ της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 3699/2008 προσόντα.
β) Η κατάταξη των υποψήφιων Δασκάλων Ε.Α.Ε. πραγματοποιείται ενιαία για τους υποψηφίους των κλάδων αα) ΠΕ71 και ββ) ΠΕ70 που κατέχουν τα προβλεπόμενα στην περίπτωση β΄ της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 3699/2008 προσόντα.

5. Τα κριτήρια των αξιολογικών πινάκων εκπαιδευτικών Γενικής Εκπαίδευσης είναι ακαδημαϊκά, προϋπηρεσίας και κοινωνικά. Αναλυτικά:
- Στα ακαδημαϊκά κριτήρια (120 μονάδες) περιλαμβάνονται με ανάλογη βαθμολόγηση: Διδακτορικό | Μεταπτυχιακό | Δεύτερο μεταπτυχιακό | Δεύτερο πτυχίο Α.Ε.Ι. | Βαθμός πτυχίου | Άριστη-Πολύ καλή-Καλή γνώση μίας (1) ξένης γλώσσας | Πιστοποιημένη γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή Α΄ επιπέδου | Πιστοποιημένη επιμόρφωση Α.Ε.Ι. διάρκειας τουλάχιστον τριακοσίων (300) ωρών και επτά (7) μηνών.
- Εκπαιδευτική προϋπηρεσία: Μία (1) μονάδα ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας έως κατ’ ανώτατο όριο εκατόν είκοσι (120) μήνες. Το ανώτατο συνολικό όριο μονάδων εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας είναι εκατόν είκοσι (120) μονάδες.
- Κοινωνικά κριτήρια: α) Αριθμός τέκνων: δύο (2) μονάδες για κάθε τέκνο και β) Μόνιμη αναπηρία 67% και άνω του υποψηφίου ή του/της συζύγου ή τέκνου: είκοσι (20) μονάδες.

6. Οι υποψήφιοι που εντάσσονται στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες μπορεί να διορίζονται κατά τη διάρκεια της διετούς ισχύος τους, ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες, σε κενές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π., εφόσον πληρούν τα γενικά προσόντα διορισμού, καθώς και εφόσον δεν συντρέχουν στο πρόσωπό τους κωλύματα διορισμού στο Δημόσιο. Οι νεοδιοριζόμενοι υπηρετούν επί δύο (2) έτη ως δόκιμοι. Στο τέλος του δεύτερου έτους οι νεοδιοριζόμενοι κρίνονται προκειμένου να μονιμοποιηθούν. Ο τρόπος και τα κριτήρια κρίσης της καταλληλότητας των νεοδιοριζομένων καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

7. Οι υποψήφιοι που εντάσσονται στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες μπορεί να προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας έως ενός (1) έτους, προκειμένου να καλυφθούν λειτουργικές ανάγκες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αν για οποιαδήποτε αιτία απουσιάζουν από σχολικές μονάδες εκπαιδευτικοί ή μέλη Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. ή δημιουργηθούν έκτακτα λειτουργικά κενά κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.

8. Η πρόσληψη ωρομίσθιων εκπαιδευτικών γίνεται με βάση ενιαίο πίνακα ωρομισθίων που συντάσσεται για κάθε σχολικό έτος κατά περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης και στον οποίο κατατάσσονται οι εκπαιδευτικοί κατά τη σειρά κατάταξής τους στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες των άρθρων 4 και 9, υπό την προϋπόθεση ότι αυτοί έχουν υποβάλει αίτηση για πρόσληψη ως αναπληρωτές στην περιοχή όπου πραγματοποιείται η πρόσληψη.

9. Η υπηρεσία που προσφέρθηκε με την ιδιότητα του αναπληρωτή ή του ωρομισθίου λογίζεται ως πραγματική δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία και λαμβάνεται υπόψη μετά το μόνιμο διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση για κάθε συνέπεια.

10. Αν υποψήφιοι εκπαιδευτικοί ή μέλη Ε.Ε.Π. διορισθούν χωρίς να διαθέτουν πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια επιμορφώνονται υποχρεωτικά σε χρονικό διάστημα δύο (2) ετών από την ημερομηνία του διορισμού τους.

Επεξεργασία-Επιμέλεια Σύνταξης: Employ Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας |www.e-employ.gr

Employtei

Comments are closed.