Open Close

Πότε μειώνεται ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα όταν υπάρχει μαθητής με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;


Έγγραφο ερώτημα του Συλλόγου Επιστημόνων Ειδικής Αγωγής (Σ.Ε.Ε.Α.) αναφορικά με τη μείωση του  αριθμού μαθητών σε τμήματα που φοιτούν μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η απάντηση του ΥΠΠΕΘ – Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής.

Διαβάστε το υπ’ αριθ. 84/28-1-2016 έγγραφο ερώτημα  και κυρίως την επιχειρηματολογία του Συλλόγου Επιστημόνων Ειδικής Αγωγής (Σ.Ε.Ε.Α.) για την μείωση του αριθμού των μαθητών των τμημάτων της γενικής εκπαίδευσης, όταν φοιτούν στα τμήματα μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ακολούθως διαβάστε την υπ’ αριθ. 71353/Δ3/27-4-2016 Απάντηση  του ΥΠΠΕΘ – Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής, έχοντας όμως υπόψη τα ερωτήματα και την επιχειρηματολογία του ΣΕΕΑ για κάθε ερώτημα.

 

Διαπιστώνει κανείς ότι η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής δεν απαντά ευθέως στο 2ο ερώτημα (μείωση αριθμού μαθητών, όταν δεν υπάρχει ο «μέγιστος» αριθμός μαθητών ανά τμήμα) και αναφέρει ξανά την νομοθεσία. Δηλαδή, από τη συγκεκριμένη απάντηση του ΥΠΠΕΘ, έμμεσα αν όχι άμεσα, υποστηρίζεται ουσιαστικά ότι σε τμήμα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που αριθμεί 26 μαθητές και φοιτούν σ’ αυτό 2 ή 3 μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δε δύναται να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών σε 21 ή 18 μαθητές αντίστοιχα.  Στην περίπτωση όμως που ο αριθμός του τμήματος είναι 27, τότε δύναται να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών σε  21 ή 18, σύμφωνα με την απάντηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής.

Να επισημάνουμε όμως ότι η σύνταξη και το περιεχόμενο των σχετικών άρθρων που αφορούν στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση γίνεται και διατυπώνεται από τα στελέχη της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και του αρμόδιου τμήματος Ειδικής Αγωγής του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Συνεπώς, η όποια ασαφής και διφορούμενη σύνταξη και διατύπωση  νομοθετικών διατάξεων, που αφορούν στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, προέρχεται από τα παραπάνω στελέχη και όχι από τα μέλη του Κοινοβουλίου, που νομοθετούν χωρίς να είναι όμως γνώστες θεμάτων ειδικής αγωγής. Δηλαδή, στη συγκεκριμένη περίπτωση μόνο τυπικά και θεωρητικά το κοινοβούλιο λογίζεται ως Νομοθέτης, καθώς ο «ουσιαστικός» Νομοθέτης είναι τα στελέχη της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που συντάσσουν και διαμορφώνουν τις σχετικές διατάξεις, ενώ το Κοινοβούλιο της επικυρώνει-θεσμοθετεί.   Συνεπώς αναμέναμε διαφορετική και ακριβέστερη απάντηση από τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής.

Comments are closed.