Open Close

30’ επαγγελματικής επιτυχίας (Elevator Pitch)

30’ επαγγελματικής επιτυχίας (Elevator Pitch)

H τεχνική της σύντομης στοχευμένης αυτό- παρουσίασης, γνωστής παγκοσμίως με τον όρο “Elevator Pitch” χρησιμοποιείται σε περιστάσεις τυχαίας, άτυπης, απρόσμενης συνάντησής σας, με ένα άτομο που είναι πολύ σημαντικό για την εξέλιξη της επαγγελματικής σας πορείας και που δύσκολα, αν όχι ακατόρθωτα, μπορείτε να συναντήσετε σε τυπικές συνθήκες αναζήτησης εργασίας. Χαρακτηριστικό της επικοινωνίας αυτής, είναι η πολύ σύντομη διάρκεια, περίπου μισό λεπτό, όσο δηλαδή χρειάζεται ένα σύγχρονο ασανσέρ να ανέβει στον τελευταίο όροφο ενός ουρανοξύστη, στον οποίο θα βρεθείτε τυχαία με κάποιον που μπορεί να παίξει καταλυτικό ρόλο στην καριέρα σας.

Τι πρέπει να πείτε;
Πώς να κινήσετε το ενδιαφέρον;
Πώς να ζητήσετε την υποστήριξή του;
Πώς να αδράξετε την ευκαιρία που σας δίνεται;

Μία σύντομη αποτελεσματική αυτό-παρουσίαση- Elevator Pitch, θα πρέπει να περιλαμβάνει τις ακόλουθες πληροφορίες:

1. Ποιος είμαι: ξεκινήστε με το ονοματεπώνυμο και την ιδιότητα/το επάγγελμα/την εξειδίκευσή σας.
2. Τι μπορώ να κάνω (αποτελεσματικότερα από τους άλλους) για εσάς, την επιχείρησή σας. Ποιο θα είναι το όφελος. αν με εντάξετε στην ομάδα σας.
3. Ποιο είναι το αίτημα της επικοινωνίας: ζητάω να με συστήσετε στον υπεύθυνο επιλογής, να μου δώσετε το email σας για να σας στείλω το βιογραφικό μου σημείωμα, να προγραμματίσουμε μία συνάντηση γνωριμίας/συνέντευξη, να μου πείτε αν υπάρχουν ή θα υπάρξουν άμεσα θέσεις της ειδικότητάς μου στην επιχείρησή σας.

Που χρησιμοποιείται: σε περιβάλλοντα επαγγελματικής δικτύωσης όπως συνέδρια, εκδηλώσεις, Ημέρες Καριέρας κ.α. Σε κοινωνικές συναντήσεις και σε φιλικές συναναστροφές όταν συμμετέχει σε αυτές το άτομο που μπορεί να εξυπηρετήσει άμεσα ή έμμεσα το στόχο σας. Στην γραπτή του μορφή μπορεί να είναι ένα σύντομο κείμενο «ΠΡΟΦΙΛ» στο βιογραφικό σας σημείωμα ή στη σελίδα σας στο Linkedin.

Πως προετοιμάζεται: για να μπορέσετε να μιλήσετε για εσάς θα πρέπει να έχετε εντοπίσει και αξιολογήσει τα στοιχεία που αναδεικνύουν την διαφορετικότητά σας και σας προσδίδουν μία ενδιαφέρουσα επαγγελματική ταυτότητα. Επιλέξτε ένα, δύο χαρακτηριστικά σας (γνώσεις, εμπειρίες, δεξιότητες) που αξιολογούνται θετικά στο επάγγελμά σας και περιγράψτε μέσα από μία δική σας ιστορία, πως τα αποκτήσατε και που τα εφαρμόσατε.

Επικεντρωθείτε σε δεδομένα που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον του ατόμου που θέλετε να προσεγγίσετε. Χρησιμοποιείστε δημιουργικό λόγο, χωρίς να πλατειάζετε και να ξεφεύγετε από το στόχο της επικοινωνίας. Αν μιλάτε με άνθρωπο του επαγγέλματος χρησιμοποιείστε το ειδικό λεξιλόγιο του κλάδου, διαφορετικά χρησιμοποιείστε μία πιο επεξηγηματική, κατανοητή περιγραφή των επιτευγμάτων σας.

Φαίνεται εύκολο, αλλά δεν είναι! Ο χρόνος, η ένταση της απρόσμενης ευκαιρίας, η συνθήκη της συνάντησης με έναν σπουδαίο συνομιλητή, δυσκολεύουν αρκετά την επίτευξη του επικοινωνιακού στόχου. Η λύση είναι η προετοιμασία και η εξάσκηση.
Καλή επιτυχία και μην ξεχνάτε…

…Ο λόγος, εάν μη δηλοί, ου ποιήσει το εαυτού έργον.
– Αν ο λόγος δεν κάνει φανερό αυτό που θέλει να πει, δεν θα επιτελέσει το έργο του.
Αριστοτέλης, 384-322 π.Χ., Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος

Σοφία Παναγιωτίδου, MA., MSc.
Σύμβουλος Καριέρας

Comments are closed.