Open Close

Λίγα Λόγια για Εμένα… Πως να τα Διατυπώσω Σωστά;

Λίγα Λόγια για Εμένα… Πως να τα Διατυπώσω Σωστά;

Χρειάζεται να γράψετε μια σελίδα σχετικά με τον εαυτό σας; Είναι ένα από τα πιο σημαντικά δομικά στοιχεία για το πορτφόλιό σας, την ιστοσελίδα σας ή το ιστολόγιό σας. Είναι εκεί όπου δυνητικοί εργοδότες, πιθανοί πελάτες, χρήστες του διαδικτύου και άλλες επιστημονικές και προσωπικές επαφές σας πηγαίνουν για να μάθουν ποιοι είστε και τι κάνετε.

Δεν είναι ποτέ εύκολο να γράψουμε μια σελίδα ή μια ενότητα σχετικά με τον εαυτό μας. Παρόλα αυτά, τα καλά νέα είναι πως εάν ακολουθήσετε τα παρακάτω πρότυπα και συμβουλές, θα είστε σε θέση να δημιουργήσετε μια εντυπωσιακή «σχετικά με τον εαυτό σας» δήλωση χωρίς να κοπιάσετε πολύ. Παρακάτω, λοιπόν, θα δείτε πώς μπορείτε να γράψετε λίγα λόγια για τον εαυτό σας και να είστε περήφανοι για αυτό.

Βασικές οδηγίες

Το κείμενο, στο οποίο θα γράψετε λίγα λόγια σχετικά με τον εαυτό σας, θα πρέπει να εκφράζει ποιοί είστε και τι κάνετε, πώς φτάσατε ως εδώ και τι σκοπεύετε να κάνετε από εδώ και πέρα. Χρησιμοποιείστε το για να περιγράψετε τα προσόντα σας, τις εξειδικεύσεις σας και τους στόχους σας. Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να ξεκινήσετε; Οι ακόλουθες ασκήσεις μπορούν να σας βοηθήσουν για να τα καταλάβετε όλα αυτά, και θα σας βοηθήσουν να αποφασίσετε τι να συμπεριλάβετε βασιζόμενοι στο κοινό το οποίο απευθύνεστε.

Αφιερώστε περίπου πέντε λεπτά στην κάθε ερώτηση.

  1. Με τι ασχολείστε αυτή την περίοδο (αναφορικά με την καριέρα σας) και πως φτάσατε σε αυτό το σημείο; Με ποιον τρόπο το υπόβαθρό σας, σας κάνει μοναδικό;
  2. Όσον αφορά την εργασία σας, με ποια πτυχή της είστε περισσότερο παθιασμένοι και γιατί;
  3. Ποιο θεωρείτε το μεγαλύτερό σας επαγγελματικό και προσωπικό κατόρθωμα; Πώς οι δεξιότητές σας συνεισέφεραν σε αυτά τα κατορθώματα; Να είστε όσο πιο ακριβής γίνεται.
  4. Αυτή τη στιγμή τι αναζητάτε; Εάν ψάχνετε για δουλειά, σκέφτεστε την αλλαγή καριέρας ή ψάχνετε να αναλάβετε πρότζεκτ ή δουλειές, θα πρέπει να το αναφέρετε στη δήλωσή σας. (Να συμπεριλάβετε το email σας στην τελευταία πρόταση, ούτως ώστε να μπορεί κάποιος να επικοινωνήσει μαζί σας.)

Μόλις ολοκληρώσετε την παραπάνω άσκηση, θα έχετε κάποιο υλικό να επεξεργάζεστε για το περιεχόμενο του κειμένου σχετικά με τον εαυτό σας. Ιδανικά, κάθε απάντησή σας θα πρέπει να εισρέει στην επόμενη. Για ακόμη μια φορά, θέλετε το τελικό κείμενο να εκφράζει ποιοί είστε και τι κάνετε, πώς φτάσατε ως εδώ και τι σκοπεύετε να κάνετε από εδώ και πέρα. Μόλις συγκεντρώσετε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε και οργανώσετε τις απαντήσεις σας σε παραγράφους, θα δημιουργήσετε ένα κατανοητό και με συνεχόμενη ροή κείμενο.

 

Χρήσιμες συμβουλές για να γράψετε ένα τέλειο «σχετικά με εσάς» κείμενο

Αποφασίστε αν θα γράψετε το κείμενο σε πρώτο ή σε τρίτο πρόσωπο. Θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε πρώτο ή τρίτο πρόσωπο, ποια είναι η διαφορά και γιατί έχει σημασία; Το πρώτο πρόσωπο περιλαμβάνει τη χρήση του «εγώ» όπως στο «Διευθύνω ομάδες…», ενώ το τρίτο πρόσωπο περιλαμβάνει τη χρήση «αυτός/ή» όπως στο «Διευθύνει ομάδες…». Θα βρείτε τέτοιου είδους κείμενα γραμμένα και στα δυο πρόσωπα.

Το σημαντικότερο είναι να διαλέξετε ένα πρόσωπο και να παραμείνετε σταθεροί, αντί να αλλάζετε συνεχώς μεταξύ των δύο. Αν θα χρησιμοποιήσετε το κείμενο αυτό, σχετικά με τον εαυτός σας, σε εταιρική ιστοσελίδα, συνίσταται γενικά να χρησιμοποιείτε τρίτο πρόσωπο («Επιβλέπει…»). Παρόλα αυτά, εάν η ιστοσελίδα σας είναι το προσωπικό σας πορτφόλιο  ή ιστολόγιο,  είναι καλύτερα να χρησιμοποιείτε πρώτο πρόσωπο. («Έχω 10 χρόνια εμπειρία σε…»).

Να μην πλατειάζετε. Πολύ πιθανόν, το ενδιαφέρον των αναγνωστών σας να είναι σύντομο. Προσπαθήστε να διατηρήσετε το κείμενό σας σε λιγότερο από 250 λέξεις.

Συμπεριλάβετε μια εικόνα. Εάν προωθείτε την ειδικότητά σας, σκεφτείτε να συμπεριλάβετε μια φωτογραφία στη σελίδα σας. Μια επαγγελματική φωτογραφία πορτραίτου, όπως αυτή που χρησιμοποιείτε στο LinkedIn, θα είναι ότι πρέπει. Στους επισκέπτες ιστοσελίδων και ιστολογίων αρέσει να συνδέουν ένα όνομα με ένα πρόσωπο, και θα είναι περισσότερο ευχάριστο εάν η σελίδα σας δεν είναι όλη απλά ένα κείμενο. Εάν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας ή του ιστολογίου σας έχει να κάνει με ένα προϊόν ή υπηρεσία, να συμπεριλάβετε μια σχετική εικόνα.

Παραμείνετε ταπεινοί. Αν και είναι σημαντικό να συμπεριλάβετε τα κατορθώματα και την εμπειρία σας, κάντε το με λογικό τρόπο, αποφεύγοντας εκκεντρικές δηλώσεις. Δηλώσεις όπως «Είμαι ο καλύτερος πωλητής που υπάρχει» ή «Κάθε εταιρεία που με προσλαμβάνει είναι τυχερή που με έχει» περισσότερο θα σας βλάψουν παρά θα σας βοηθήσουν να προσληφθείτε.

Χρησιμοποιείστε τη δική σας φωνή. Μη χρησιμοποιείτε λέξεις που έχετε βρει στο διαδίκτυο ή σε κάποιο επαγγελματικό βιβλίο. Χρησιμοποιείστε τη φυσική σας φωνή, στοχεύοντας να βρείτε μια συμβιβαστική λύση μεταξύ της καθομιλουμένης και του επαγγελματικού λόγου. Δεν θα συστήσετε τον εαυτό σας με τον ίδιο τρόπο που θα συστηνόσασταν, ας πούμε, σε κάποιον που μόλις γνωρίσατε σε ένα μπαρ, αλλά δεν θα πρέπει να ακούγεστε και σαν πολιτικός, που βάζει υποψηφιότητα για πρωθυπουργός. Χρησιμοποιείστε ένα τόνο όμοιο με εκείνον που θα χρησιμοποιούσατε για δικτύωση. Επίσης, να είστε ειλικρινής σχετικά με ενδιαφέροντα και τους στόχους σας.

Μην προσπαθήσετε να φανείτε αστείοι, αφήστε να βγει φυσικά το χιούμορ. Σε μερικές δηλώσεις για το ποιοι είμαστε, θα δείτε ότι το χιούμορ μπορεί να είναι αποτελεσματικό. Παρόλα αυτά, αποφύγετε να πείτε αστεία, ειδικά εάν δεν σας βγει φυσικά. Μην πιέσετε τον εαυτό για να φανείτε έξυπνοι και διασκεδαστικοί. Αντιθέτως, επικεντρωθείτε στο να φανείτε προσιτοί, φιλικοί και ευχάριστοι.

Να είστε ειλικρινείς. Το κείμενο σχετικά με το ποιοι είστε θα πρέπει να αντανακλά τα γνήσια ενδιαφέροντά σας, είτε είναι προσωπικά είτε σχετίζονται με τη δουλειά. Ποτέ δεν ξέρετε, εάν κάποιος μπορεί χρησιμοποιήσει ένα στοιχείο από τη δήλωσή σας για να ξεκινήσει μια συζήτηση. Για παράδειγμα, εάν δεν σας ενδιαφέρει και πολύ η yoga, μην το γράψετε, ή εάν δεν σας αρέσει καθόλου η οικονομική διαχείριση στα πλαίσια της δουλειάς σας, μην αναφέρετε ότι είστε παθιασμένος με τη διαχείριση πελατειακών σχέσεων.

Διορθώστε, εκτυπώστε και διαβάστε δυνατά. Τα τυπογραφικά λάθη σας κάνουν να φαίνεστε απρόσεκτοι και μειώνουν τον επαγγελματικό χαρακτήρα των λεγόμενών σας. Προσεκτικά διορθώστε τη δήλωσή σας όταν την ολοκληρώσετε και ζητήστε από έναν φίλο σας να κάνει το ίδιο. Τότε, εκτυπώστε την και διαβάστε την δυνατά. Αυτό δεν θα σας βοηθήσει μόνο να εντοπίσετε τυχόν τυπογραφικά ή γραμματικά λάθη, αλλά είναι και ο καλύτερος τρόπος για να βεβαιωθείτε ότι ο λόγος ρέει φυσικά και σας αντιπροσωπεύει. Εάν βρίσκετε οτιδήποτε παράξενο, αστείο ή απλά δεν φαίνεται σαν κάτι που θα λέγατε εσείς, αναδιατυπώστε το μέχρι να σας αντιπροσωπεύει περισσότερο.

Συμπεριλάβετε links όπου είναι δυνατό και σχετίζονται με τα λεγόμενά σας. Βεβαιωθείτε ότι το email  σας είναι με τη μορφή υπερσύνδεσης (link). Εάν χρησιμοποιείται τη φράση «επαγγελματική εμπειρία» μπορείτε να την υπερσυνδέσετε με το προφίλ σας στο LinkedIn. Εάν αναφέρετε συγκεκριμένα πρότζεκτ πάνω στα οποία έχετε δουλέψει, προσθέστε σχετικά links, όπου μπορείτε, είτε αυτό είναι ένα link στο πορτφόλιό σας, σε ένα άρθρο, ή σε μια δημοσίευση στην δική σας ιστοσελίδα, στην οποία πραγματεύεται η εμπειρία σας.

Ενημερώνετε τα στοιχεία σας τακτικά

Να θυμάστε ότι το κείμενο στο οποίο γράφετε σχετικά με τον εαυτό σας είναι ένα «ζωντανό» έγγραφο. Όποτε έχετε έμπνευση, μπορείτε (και θα πρέπει) να επανέρχεστε και να ενημερώνετε τα στοιχεία σας για να βεβαιωθείτε ότι αντικατοπτρίζει κάθε στιγμή με ακρίβεια που βρίσκεστε επαγγελματικά και προσωπικά.

Comments are closed.